VEELGESTELDE VRAGEN – ALGEMENE VOORWAARDEN

WANNEER WORDT MIJN BESTELLING GELEVERD?
Voor 17:00 uur besteld, binnen 24 uur bezorgd. Met een beetje geluk, de volgende werkdag.
Dit geldt natuurlijk alleen op werkdagen en voor de producten die op voorraad zijn in ons magazijn. Check voor de zekerheid altijd de verwachte bezorgdatum bij het product op de website of in de shoppingbag. Dit is namelijk de juiste bezorgdatum. Niet duidelijk? Vraag het ons!

Heb je een custom-made product besteld? Maak je geen zorgen! Wij streven ernaar om jouw gepersonaliseerde product binnen 14 werkdagen af te leveren. Heb je er haast bij? Dan rekenen wij een extra toeslag voor spoed bij het afrekenen. Je product wordt in overleg z.s.m. afgeleverd.

HET PRODUCT IS UITVERKOCHT, KOMT DEZE NOG TERUG IN JULLIE WEBSHOP?

Is jouw gewilde product uitverkocht en wil je weten wanneer en of deze nog terug op voorraad komt? Wij streven ernaar om de producten altijd op voorraad te hebben. Ook willen wij ervoor streven dat wij continu een nieuw collectie kunnen bieden. De kans bestaat dus dat jouw product al snel uitverkocht kan zijn, omdat er al snel een nieuw collectie aangeboden kan worden. Informeer indien nodig naar de voorraad van je favoriete product. Houd natuurlijk regelmatig onze voorraad op onze Webshop in de gaten.

HOE PLAATS IK EEN BESTELLING?
Kies jouw favoriete product(en), kies daarna de juiste maat/kleur en klik vervolgens op ‘in winkelmand’.

Het product wordt nu in je winkelwagentje geplaatst. Is je winkelwagentje helemaal naar wens dan kan je nu klikken op ‘ga door naar afrekenen’. Volg alle stappen om je bestelling af te ronden. Nadat je bestelling is betaald ontvang je een bevestigingsmail.

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?
Wij versturen onze producten binnen Nederland en naar België en Duitsland met DHL Express.
De verzendkosten worden zichtbaar wanneer je het desbetreffende land (Nederland, België en Duitsland) selecteert. De standaard verzendkosten zijn € 4,95 binnen Nederland en € 8,- voor België/Duitsland/Frankrijk.

WAAROM HEB IK NOG GEEN ORDERBEVESTIGING GEKREGEN?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je direct een orderbevestiging per mail. Dit gaat automatisch. Heb je geen mail ontvangen? Kijk allereerst in je ongewenste mail. Mocht je hem daar niet terugvinden dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met het invullen van je gegevens.
Controleer in je account of je mailadres klopt. Is je bestelling niet terug te vinden in je account? Dan is je order waarschijnlijk gelukt zonder account en mailadres.

Heeft de bovenstaande uitleg je niet geholpen? Neem dan direct contact op met onze klantenservice.

KAN IK MIJN BESTELLING NOG VERANDEREN OF ANNULEREN?
Je ontvangt per mail een verzendbevestiging wanneer je pakketje onderweg is. Wanneer je bestelling is verzonden, kunnen we jouw bestelling helaas niet meer veranderen of annuleren. 

HET PRODUCT DAT IK HEB GEKOCHT IS NU AFGEPRIJSD IN DE SALE. WAT NU?
Het komt weleens voor dat je een product hebt gekocht en deze een bijvoorbeeld een week later in de uitverkoop is. Normaal gesproken mag je als consument ervan uitgaan dat je het verschil terugkrijgt, maar dat is niet ieder aanbieder verplicht. De producten die bij ons in de sale worden geplaatst zijn producten die weinig op voorraad zijn of niet meer leverbaar zijn. Hierdoor krijg je het verschil bij ons dan niet terug. Maar we willen je wel tegemoet komen met een kortingscode voor een volgende aankoop. 

HOE WISSEL IK MIJN KORTINGSKAART OF CADEAUBON IN?
Een Shoes Forever NL kortingskaart of cadeaubon kan ingewisseld worden als je kiest voor een betaalmethode bij het afronden van de bestelling in de webshop of in ons atelier. Lukt het niet? Neem dan contact op met ons klantenservice.

KAN IK MIJN BESTELLING OP EEN ANDER ADRES ONTVANGEN?
Ja, in het bestelproces kun je kiezen voor ”ander afleveradres”. Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de naam van de contactpersoon op bij het invullen van het afleveradres.
Wil je het product als cadeau versturen naar een ander aflever adres? Laat het ons weten, dan zullen wij het pakket anders inpakken dan gewoonlijk. Hou wel rekening met je eigen factuuradres opgeven.

WAT ALS IK EEN VERKEERD AFLEVERADRES HEB OPGEGEVEN?
Als de bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij het adres voor je wijzigen. Neem dus snel contact op met onze klantenservice. Shoes Forever NL is niet aansprakelijk voor een de door jouw verkeerd aangegeven afleveradres.

IS DE COLLECTIE IN DE ONLINE SHOP HET VOLLEDIGE AANBOD?
Ja, alle items die aangeboden worden via de webshop is de daadwerkelijke voorraad op dat moment. Het voorraad wordt elke werkdag om 10:00 uur ge-update. Producten die zijn uitverkocht, zijn dan ook niet meer voorradig.  

ZIJN ALLE PRIJZEN INCLUSIEF BTW?
Ja, alle prijzen die op www.bruidssneakers.nl vermeld staan zijn inclusief BTW.

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN ZIJN ER?

iDeal

Als je toegang hebt tot internetbankieren bij ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Triodos Bank, de Friesland Bank of Knab dan kun je via iDeal betalen bij Shoes Forever NL.

Afterpay

Betaal je schoentjes lekker achteraf, wanneer het je uitkomt.

Creditcard

Je kunt direct betalen met VISA card of MasterCard. Tegenwoordig kan je ook prepaid Creditcards aanschaffen in supermarkten.

Paypal

Je kunt met Paypal direct betalen. Als er sprake is van een uitgestelde bankbetaling, wordt je product verstuurd zodra we je betaling binnen hebben.

Bancontact

Bancontact is een vorm van iDeal voor de Belgiësche inwoners.

ZIJN DE PRIJZEN IN HET ATELIER GELIJK AAN DIE VAN DE WEBSHOP?
Ja, alle prijzen van onze producten zijn zowel in de webshop als in het atelier gelijk, behalve op speciale online-sale-events (zoals Blackfriday). 

HOE KAN IK MIJN ARTIKEL RUILEN OF RETOURNEREN?
Lees het kopje Retourneren en volg de instructies.

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN VAN RETOUR EN RUILEN?
Bij het retouren van het product moet het product aan een aantal voorwaarden voldoen, namelijk:

  • Het product mag niet gedragen of beschadigd zijn. Het product mag slechts uitgepakt of gebruikt worden in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
  • Indien het product is beschadigd bent u als consument aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. Het product kan dan niet meer geretourneerd of omgeruild worden.
  • De kosten van retourzending zijn voor de afzender. Dit wordt eventueel gecompenseerd met een kortingskaart t.h.v. verzendkosten.
  • Als wij jouw retour hebben ontvangen en het voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, zullen we binnen 7 dagen het geld terug storten op je rekening.

IK HEB EEN KAPOT OF VERKLEURD PRODUCT ONTVANGEN. WAT NU?
Dit is heel vervelend. Met een kwaliteitscontrole voorafgaand aan de verzending proberen we dit ten alle tijde te voorkomen. Als je onverhoopt toch een kapot of verkleurd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze klantenservice. Er wordt ten alle tijde een foto gemaakt van het product voordat het product wordt verzonden. Het kan dus bijna nooit misgaan.

HOE KAN IK EEN KLACHT MELDEN OVER EEN PRODUCT?
Heb je het product meer dan 14 dagen geleden van Shoes Forever NL gekocht?

Stuur dan een email met in de bijlage een aantal foto’s waarop de klacht goed zichtbaar is, een korte omschrijving van de klacht en het ordernummer naar info@shoesforever.nl. Vervolgens ontvang je binnen twee werkdagen een reactie van ons.

WELKE KLACHTEN WORDEN NIET VERGOED?

  • Slijtage van zolen en hakken;
  • Afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie en;
  • Kapotte ritsen, knopen, riemen en andere door verkeerd gebruik
    veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn worden niet vergoed.

HOE GAAT SHOES FOREVER NL OM MET DE WETGEVING RONDOM GRATIS PLASTIC TASSEN?
Shoes Forever NL tassen zijn gemaakt van (duurzame) materialen zoals satijn, vilt, jute of katoen.

Vanaf 1 januari 2016 zijn gratis plastic tassen niet meer toegestaan met als doel het zwerfvuil tegen te gaan. Voor de herbruikbare tassen die sporen van plastic bevatten, vragen wij daarom bij een aankoop een bijdrage van EUR 0,15 inclusief BTW, zowel via de webshop en via ons atelier.

Staat jouw vraag er niet bij? Stel je vragen via ons online klantenservice, WhatsApp of gewoon per mail: info@schoesforever.nl. We streven ernaar om binnen 24 uur je vraag te beantwoorden.